Ana Sayfa Portal Gelişmiş Arama Üye Listesi Takvim Yardım Belgeleri
Tarih: 23.04.2019, Saat: 19:50 Hoşgeldin, Ziyaretçi: (Giriş YapÜye Ol)
Hızlı Arama:
Yeni Yorum Gönder 
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hicr Suresi 91
29.09.2012, 14:32
Yorum: #1
Hicr Suresi 91
Ellezîne cealûl kur’âne ıdîn(ıdîne).

1. ellezîne : o kimseler ki
2. cealû : kıldılar, yaptılar
3. el kur`âne : Kur`ân`ı
4. ıdîne : kısım kısım, parça parça
İmam İskender Ali Mihr : Onlar, Kur`ân-ı Kerim`i parça parça kıldılar.
Diyanet İşleri : Ki onlar, (bir kısmına inanıp, bir kısmını inkâr ederek) Kur’an’ı da parça parça edenlerdir.
Abdulbaki Gölpınarlı : Öyle kişilerdi onlar ki Kurân`ı parça parça ettiler; bir kısmına inandılar da bir kısmına inanmadılar.
Adem Uğur : Onlar, Kur`an`ı bölüp ayıranlardır.
Ahmed Hulusi : Kurân`ı, işlerine geldiği gibi böldüler (çıkarları yönünden Kurân`ı değerlendirdiler)!
Ahmet Tekin : Onlar, Kur’ân’ın tutarsız, çelişkili anlamlar yığını olduğunu, Tevrat’a ve İncil’e uygun ve aykırı kısımlarının bulunduğunu ortaya koymaya çalışanlardır.
Ahmet Varol : Onlar ki, Kur`an`ı kısım kısım yaptılar. [6]
Ali Bulaç : Ki onlar Kur`anı parça parça kıldılar.
Ali Fikri Yavuz : Onlar, o kimselerdir ki, kitablarını kısım kısım yapmışlardı (bir kısmına inanıyor, diğer bir kısmına inanmıyorlardı.)
Bekir Sadak : (90-93) Kuran`i islerine geldigi gibi bolenlere de, kendi Kitablarinin bir kismina inanip bir kismini kabul etmiyen yahudi ve hiristiyanlara da nitekim Kitap indirmistik; Rabbine and olsun ki hepsini, yaptiklarindan sorumlu tutacagiz.
Celal Yıldırım : Kur`ân`ı parça parça edenlere de (azâb indirmiştik).
Diyanet İşleri (eski) : (90-93) Kuran`ı işlerine geldiği gibi bölenlere de, kendi Kitablarının bir kısmına inanıp bir kısmını kabul etmeyen yahudi ve hıristiyanlara da nitekim Kitap indirmiştik; Rabbine and olsun ki hepsini, yaptıklarından sorumlu tutacağız.
Diyanet Vakfi : Onlar, Kur`an`ı tutarsız parçalar olarak nitelendirenlere gelince,
Edip Yüksel : Onlar ki Kuran`ı parçalara ayırdılar.
Elmalılı Hamdi Yazır : O, Kur`anı kısım kısım tefrık edenlere
Elmalılı (sadeleştirilmiş) : O Kur`an`ı kısım kısım ayıranlara.
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) : Onlar, Kur`ân`ın bir kısmına inanıp bir kısmına inanmayarak onu kısım kısım böldüler.
Fizilal-il Kuran : Onlar ki, Kur`an`ın ayetleri arasında da ayırım gözettiler.
Gültekin Onan : Ki onlar Kuranı parça parça kıldılar.
Hasan Basri Çantay : (90-91) Nitekim iş bölümü yapanlara, Kur`ânı parçalayanlara da (öyle azâb) indirmişdik.
Hayrat Neşriyat : Onlar ki, Kur’ân’ı kısım kısım ayırdılar (bir kısmına hak, bir kısmına bâtıl dediler).
İbni Kesir : Onlar ki; Kur`an`ı parçalara ayırmışlardı.
Muhammed Esed : işte onlar, (şimdi) Kur`an`ı da tutarsız, insicamsız bir anlam (demeti) olarak göstermek istiyorlar!
Ömer Nasuhi Bilmen : O kimseler (in üzerine ki, Kur`an`ı) taksime uğratmak istemişlerdi.
Ömer Öngüt : Onlar Kur`an`ı parça parça edenlerdir.
Şaban Piriş : Onlar, Kur’an’ı parçalayan kimselerdir.
Suat Yıldırım : (90-91) Tıpkı o bölüşenlerin, O Kur’ân’ı parça parça edenlerin başlarına indirdiğimiz felaket gibi.
Süleyman Ateş : Onlar ki Kur`ân`ı bölük bölük ettiler.
Tefhim-ul Kuran : Ki onlar Kur`anı parça parça kıldılar.
Ümit Şimşek : Onlar Kur`ân`ı parça parça edenlerdir.
Yaşar Nuri Öztürk : Onlar ki Kur`an`ı parça parça/bölük bölük/falcılık aracı yaptılar.
kullanıcının tüm mesajlarını bul
Alıntı ile Cevapla
Yeni Yorum Gönder 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  nato genel sekreterinin görev süresi kaç yıldır? admin 0 627 11.09.2015 04:27
Son Yorum: admin
  Fatir Suresi 36 alimallah 0 1,061 26.10.2013 22:26
Son Yorum: alimallah
  Ahzap Suresi 4 alimallah 0 582 19.10.2013 22:12
Son Yorum: alimallah
  Ahzap Suresi 2 alimallah 0 524 19.10.2013 22:11
Son Yorum: alimallah
  Ahzap Suresi 3 alimallah 0 509 19.10.2013 22:11
Son Yorum: alimallah

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


Sitemizde bulunan materyallerin 'Allah' (C.C), rızası için çoğaltılmasında herhangi bir sakınca yoktur.
Ayrıca sitede bulunan konularda, yorum yapan şahısların, yapmış oldukları yorumlar sadece şahsi bir yorum olduğu bilinmelidir.