Aşağıdaki Hatalar Oluştu:
Warning [2] Use of undefined constant SAPI_NAME - assumed 'SAPI_NAME' (this will throw an Error in a future version of PHP) - Line: 3379 - File: inc/functions.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/inc/functions.php 3379 errorHandler->error
/showthread.php 116 build_archive_link
Warning [2] Use of undefined constant IN_ARCHIVE - assumed 'IN_ARCHIVE' (this will throw an Error in a future version of PHP) - Line: 3322 - File: inc/functions.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/inc/functions.php 3322 errorHandler->error
/inc/functions.php 3315 build_forum_breadcrumb
/showthread.php 195 build_forum_breadcrumb
Warning [2] Use of undefined constant IN_ARCHIVE - assumed 'IN_ARCHIVE' (this will throw an Error in a future version of PHP) - Line: 3322 - File: inc/functions.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/inc/functions.php 3322 errorHandler->error
/showthread.php 195 build_forum_breadcrumb
Warning [2] preg_match(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead - Line: 357 - File: inc/class_parser.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/inc/class_parser.php 357 preg_match
/inc/class_parser.php 153 postParser->parse_mycode
/inc/functions_post.php 571 postParser->parse_message
/showthread.php 968 build_postbit
Warning [2] preg_match(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead - Line: 364 - File: inc/class_parser.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/inc/class_parser.php 364 preg_match
/inc/class_parser.php 153 postParser->parse_mycode
/inc/functions_post.php 571 postParser->parse_message
/showthread.php 968 build_postbit



   
Ana Sayfa Portal Gelişmiş Arama Üye Listesi Takvim Yardım Belgeleri
Tarih: 26.04.2024, Saat: 14:23 Hoşgeldin, Ziyaretçi: (Giriş YapÜye Ol)
Hızlı Arama:
Yeni Yorum Gönder 
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mumin Suresi 37
16.10.2012, 14:26
Yorum: #1
Mumin Suresi 37
Esbâbes semâvâti fe attalia ilâ ilâhi mûsâ ve innî le ezunnuhu kâzibâ(kâziben), ve kezâlike zuyyine li fir’avne sûu amelihî ve sudde anis sebîl(sebîli), ve mâ keydu fir’avne illâ fî tebâb(tebâbin).

1. esbâbe : sebepler, vesileler, yollar
2. es semâvâti : semalar, gökyüzü
3. fe : böylece, artık
4. attalia : ben muttali olurum, karşılaşırım, ulaşırım
5. ilâ ilâhi : ilâha
6. mûsâ : Musa
7. ve innî : ve muhakkak ki ben
8. le : elbette, mutlaka, gerçekten
9. ezunnu-hu : ben onu ..... zannediyorum
10. kâziben : yalancı
11. ve kezâlike : ve işte böylece
12. zuyyine : süslendi
13. li fir`avne : firavuna
14. sûu : kötü
15. ameli-hi : onun ameli
16. ve sudde : ve mani olundu, engellendi, saptırıldı
17. an es sebîli : yoldan
18. ve mâ : ve olmadı
19. keydu : hile, tuzak
20. fir`avne : firavun
21. illâ : ancak, sadece, den başka
22. fî tebâbin : kayıp içinde, hüsranda
İmam İskender Ali Mihr : "Göklerin sebeplerine (yollarına) (ulaşırım), böylece Musa`nın İlâhı`na muttali olurum. Muhakkak ki ben, onun yalancı olduğunu zannediyorum." Ve işte böylece firavuna kötü ameli süslendi. Ve böylece yoldan saptırıldı. Ve firavunun hilesi hüsrandan başka birşey olmadı.
Diyanet İşleri : (36-37) Firavun dedi ki: “Ey Hâmân! Bana yüksek bir kule yap, belki yollara, göklerin yollarına erişirim de Mûsâ’nın ilâhını görürüm(!) Çünkü ben, onun yalancı olduğuna inanıyorum.” Böylece Firavun’a yaptığı kötü iş süslü gösterildi ve doğru yoldan saptırıldı. Firavun’un tuzağı, tamamen sonuçsuz kaldı.
Abdulbaki Gölpınarlı : Göklerin kapılarına ve derken Mûsâ`nın mâbûdunu anlamış olurum ve gerçekten de sanıyorum ki o, yalancı ve Firavun`a, kötü işi, böyle bezendi de böyle çıkarıldı yoldan ve Firavun`un düzeni, ancak ziyana uğradı, boşa çıktı.
Adem Uğur : "Göklerin yollarına erişirim de Musa`nın Tanrısı`nı görürüm! Doğrusu ben onu, yalancı sanıyorum," dedi. Böylece Firavun`a, yaptığı kötü iş süslü gösterildi ve yoldan saptırıldı. Firavun`un tuzağı tamamen boşa çıktı.
Ahmed Hulusi : "Semâların sebeplerine. . . Bu sayede Musa`nın tanrısını anlayabilirim! Kesinlikle Onun yalancı olduğunu düşünüyorum!". . . Böylece Firavun`a yaptığı işin kötülüğü süslendirildi ve (hakikatine giden) yoldan engellendi. . . Firavun`un yöntemi hüsrandan başka bir şey sağlamadı!
Ahmet Tekin : `Göklere götüren yollara, imkânlara ulaşabilirim de, Mûsâ’nın tanrısını görürüm, ne olduğunu anlarım. Doğrusu ben onu yalancı sanıyorum.` dedi. Böylece Firavun’a, bilinçli olarak yaptığı kötü işi süslenerek güzel gösterildi. Doğru yoldan alıkonuldu. Firavun’un iler-tutar yanı olmayan planı tamamen boşa çıktı.
Ahmet Varol : Göklerin yollarına. Böylece Musa`nın ilâhına çıkarım. Çünkü ben onu yalancı sanıyorum.` İşte bu şekilde Firavun`a kötü işi süslü gösterildi ve yoldan alıkonuldu. Firavun`un tuzağı muhakkak boşa çıkacaktı.
Ali Bulaç : "Göklerin yollarına. Böylelikle Musa`nın ilahına çıkabilirim. Çünkü ben, onun yalancı olduğunu sanıyorum." İşte Firavun`a, kötü ameli böyle çekici kılındı ve yoldan alıkonuldu. Firavun`un hileli düzeni, `yıkım ve kayıpta` olmaktan başka (bir şey) olmadı.
Ali Fikri Yavuz : Göklerin yollarına (ulaşırım) da Mûsa’nın İlâh’ına bakarım. Muhakkak ben, onu, yalancı sanıyorum.” İşte bu şekilde Firavun’a kötü ameli süslü gösterildi de, doğru yoldan çıkarıldı. Firavun’un hilesi ancak helâk olmağa mahkûmdur.
Bekir Sadak : (36-37) Firavun: «Ey Haman! Bana bir kule yap; belki yollara, goklerin yollarina erisirim de Musa`nin Tanirisini gorurum. Dogrusu ben, onu yalanci saniyorum» dedi. Firavun`a, kotu isi boylece guzel gosterildi ve dogru yoldan alikondu. Firavun`un hilesi elbette bosa gidecekti. *
Celal Yıldırım : (36-37) Fir`avn dedi ki: «Ya Hâmân ! Bana yüksekçe bir kule yap; umarım ki ulaştırıcı yollara, göklerin kapılarına ulaşırım da Musa`nın Tanrısını görebilirim. Çünkü ben elbette Musa`yı yalancı sanıyorum.» Böylece Fir`avn`ın kötü işleri kendisine çok çekici göründü de onu doğru yoldan alıkoydu. Fir`avn`ın hile ve düzeni hüsrana uğramaktan ve yok olmaktan başka bir şeye yaramadı.
Diyanet İşleri (eski) : (36-37) Firavun: `Ey Haman! Bana bir kule yap; belki yollara, göklerin yollarına erişirim de Musa`nın Tanrısını görürüm. Doğrusu ben, onu yalancı sanıyorum` dedi. Firavun`a, kötü işi böylece güzel gösterildi ve doğru yoldan alıkondu. Firavun`un hilesi elbette boşa gidecekti.
Diyanet Vakfi : (36-37) Firavun: Ey Hâmân, bana yüksek bir kule yap; belki yollara, göklerin yollarına erişirim de Musa`nın Tanrısı`nı görürüm! Doğrusu ben onu, yalancı sanıyorum, dedi. Böylece Firavun`a, yaptığı kötü iş süslü gösterildi ve yoldan saptırıldı. Firavun`un tuzağı tamamen boşa çıktı.
Edip Yüksel : `Göklerin yollarına... Böylece Musa`nın tanrısına bir bakayım. Onun bir yalancı olduğuna inanıyorum.` Firavun`un kötü tavrı kendisine böyle süslenmişti ve böylece yoldan çıkarıldı. Firavun`un planı elbette boşa çıkacaktı.
Elmalılı Hamdi Yazır : Semaların esbabına da Musânın tanrısına muttali` olurum ve her halde ben onu yalancı sanıyorum» İşte bu suretle Fir`avne kötü ameli süslendirildi de yoldan çıkarıldı, Fir`avn düzeni hep husrandadır
Elmalılı (sadeleştirilmiş) : Göklerin yollarına da Musa`nın tanrısınına muttali olurum ve kesinlikle ben onu yalancı sanıyorum.» dedi. işte bu şekilde Firavun`a kötü ameli güzel gösterildi de yoldan çıkarıldı. Firavun`un düzeni hep hüsrandadır (çıkmazdadır).
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) : «Göklerin yollarına ulaşabilirim de, Musa`nın ilâhının ne olduğunu anlarım. Ben onu mutlaka yalancı sanıyorum.» İşte böylece Firavun`a kötü ameli süslü gösterildi de yoldan çıkarıldı. Çünkü Firavun düzeni hep boşa çıkar.
Fizilal-il Kuran : Göklerin yollarına erişeyim de Musa`nın tanrısına çıkıp bakayım. Çünkü ben onu (Musa`yı, peygamberlik davasında) yalancı sanıyorum. Böylece yaptığı kötü iş, Firavuna süslü gösterildi ve o yoldan çıkarıldı. Firavun`un tuzağı tamamen boşa çıktı.
Gültekin Onan : "Göklerin yollarına. Böylelikle Musa`nın tanrısına çıkabilirim. Çünkü ben, onun yalancı olduğunu sanıyorum." İşte Firavun`a kötü ameli böyle çekici kılındı ve yoldan alıkonuldu. Firavun`un hileli düzeni, `yıkım ve kayıpta` olmaktan başka (bir şey) olmadı.
Hasan Basri Çantay : (36-37) Fir`avn (şöyle) dedi: «Ey Hâkân, benim için yüksek bir kule yap. Olur ki ben o yollara, göklerin yollarına ulaşırım da Musânın Tanrısına yükselib çıkarım! Ben onu mutlak bir yalancı sanıyorum a». İşte bu suretle Fir`avnın kötü amel (ve hareket) i süslendirildi. O, yoldan sapdırıldı. Fir`avnın düzeni, başka değil ancak hüsranda idi.
Hayrat Neşriyat : (36-37) Fir`avun: `Ey Hâmân! Bana yüksek bir kule yap; belki sebeblere, göklerin sebeblerine (yollarına) erişirim de, Mûsâ’nın İlâhına muttali` olurum (hakikaten var mıdır diye bakarım); doğrusu ben onu, gerçekten yalancı sanıyorum` dedi. Böylece Fir`avun’a, kötü ameli süslü gösterildi ve yoldan saptırıldı. Zâten Fir`avun’un tuzağı ancak hüsrândadır.
İbni Kesir : Göklerin yollarına. Musa`nın tanrısını görürüm. Doğrusu ben, onu yalancı sanıyorum. Böylece yaptığı kötü iş Firavun`a güzel gösterildi de doğru yoldan alıkonuldu. Firavun`un düzeni elbette boşa gidecekti.
Muhammed Esed : göklere yaklaşmanın araçlarına ve belki (bu yolla) Musa`nın tanrısını görebilirim; zaten o`nun bir yalancı olduğuna kesinlikle eminim!" İşte böyle, yaptığı kötülükler Firavun`a güzel göründü ve bu nedenle (doğru) yoldan alıkondu. Firavun`un tuzağı hüsrandan başka bir şeye yaramadı.
Ömer Nasuhi Bilmen : «Göklerin yollarına (eğerim) de Mûsa`nın Allah`ına muttalî olurum ve şüphe yok ki, ben O`nu bir yalancı sanıyorum.» Ve işte Fir`avun için kötü ameli öylece süslendirilmiş oldu ve yoldan saptırıldı ve Fir`avun`un hilesi, başka değil, bir hüsrânda bulunmaktan ibaretti.
Ömer Öngüt : "Göklerin yollarına erişirim de Musa`nın ilâhını görürüm. Doğrusu ben onu yalancı sanıyorum. " Böylece Firavun`a yaptığı kötü iş güzel gösterildi ve doğru yoldan saptırıldı. Firavun`un tuzağı tamamen boşa çıktı.
Şaban Piriş : Göklerin sebeplerine... ve Musa’nın ilahını görürüm. Çünkü ben onun yalancı olduğunu sanıyorum. Firavuna kötü işleri işte böyle süslendi ve yoldan saptırıldı. Firavunun tuzağı hüsrandan başka bir şey değildir.
Suat Yıldırım : (36-37) Firavun: "Haman! benim için bir kule inşa et!" dedi, "Umarım ki böylece yükselebillir, göklere yol bulur da Mûsâ’nın Tanrısına ulaşırım. Gerçi ben onun yalancı olduğunu zannediyorum ya, (neyse!)" İşte böylece, Firavun’un kötü gidişatı kendisine cazip göründü ve yoldan çıkarıldı. Sonuç itibariyle Firavunun hilesi ve düzeni de tamamen boşa çıktı.
Süleyman Ateş : "(Yani) Göklerin yollarına (erişeyim) de çıkıp Mûsâ`nın tanrısına bakayım. Çünkü ben Mûsâ`yı, yalancı sanıyorum." Böylece yaptığı kötü iş, Fir`avn`a süslü gösterildi ve (o), yoldan çıkarıldı. Fir`avn`ın tuzağı, tamamen boşa çıktı.
Tefhim-ul Kuran : «Göklerin yollarına. Böylelikle Musa`nın ilahına çıkabilirim. Çünkü ben, onun yalancı olduğunu sanıyorum.» İşte Firavun`a, kötü ameli böyle çekici kılındı ve yoldan alıkonuldu. Firavun`un hileli düzeni, `yıkım ve kayıpta` olmaktan başka (bir şey) olmadı.
Ümit Şimşek : `Göklere giden yollara çıkayım da Musa`nın tanrısına ulaşayım. Çünkü onun yalancı olduğunu düşünüyorum.` Firavun`a yaptığı kötü iş böylece hoş gösterildi ve yoldan çıkarılmış oldu. Fakat Firavun`un tuzağı hüsrandan başka bir sonuç vermeyecekti.
Yaşar Nuri Öztürk : "Göklerin sebeplerine ulaşırsam, Mûsa`ın tanrısına, da ulaşırım. Ben onun yalancı biri olduğunu düşünüyorum." Firavun`a, yaptığı işin kötülüğü bu şekilde süslü gösterildi de yoldan saptırıldı. Firavun`un tuzağı hep kayıptadır.
kullanıcının tüm mesajlarını bul
Alıntı ile Cevapla
Yeni Yorum Gönder 


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  nato genel sekreterinin görev süresi kaç yıldır? admin 0 1,532 11.09.2015 04:27
Son Yorum: admin
  Fatir Suresi 36 alimallah 0 1,933 26.10.2013 22:26
Son Yorum: alimallah
  Ahzap Suresi 4 alimallah 0 1,329 19.10.2013 22:12
Son Yorum: alimallah
  Ahzap Suresi 2 alimallah 0 1,291 19.10.2013 22:11
Son Yorum: alimallah
  Ahzap Suresi 3 alimallah 0 1,311 19.10.2013 22:11
Son Yorum: alimallah

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


Sitemizde bulunan materyallerin 'Allah' (C.C), rızası için çoğaltılmasında herhangi bir sakınca yoktur.
Ayrıca sitede bulunan konularda, yorum yapan şahısların, yapmış oldukları yorumlar sadece şahsi bir yorum olduğu bilinmelidir.