Aşağıdaki Hatalar Oluştu:
Warning [2] Use of undefined constant SAPI_NAME - assumed 'SAPI_NAME' (this will throw an Error in a future version of PHP) - Line: 3379 - File: inc/functions.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/inc/functions.php 3379 errorHandler->error
/showthread.php 116 build_archive_link
Warning [2] Use of undefined constant IN_ARCHIVE - assumed 'IN_ARCHIVE' (this will throw an Error in a future version of PHP) - Line: 3322 - File: inc/functions.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/inc/functions.php 3322 errorHandler->error
/inc/functions.php 3315 build_forum_breadcrumb
/showthread.php 195 build_forum_breadcrumb
Warning [2] Use of undefined constant IN_ARCHIVE - assumed 'IN_ARCHIVE' (this will throw an Error in a future version of PHP) - Line: 3322 - File: inc/functions.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/inc/functions.php 3322 errorHandler->error
/showthread.php 195 build_forum_breadcrumb
Warning [2] preg_match(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead - Line: 357 - File: inc/class_parser.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/inc/class_parser.php 357 preg_match
/inc/class_parser.php 153 postParser->parse_mycode
/inc/functions_post.php 571 postParser->parse_message
/showthread.php 968 build_postbit
Warning [2] preg_match(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead - Line: 364 - File: inc/class_parser.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/inc/class_parser.php 364 preg_match
/inc/class_parser.php 153 postParser->parse_mycode
/inc/functions_post.php 571 postParser->parse_message
/showthread.php 968 build_postbit



   
Ana Sayfa Portal Gelişmiş Arama Üye Listesi Takvim Yardım Belgeleri
Tarih: 22.06.2026, Saat: 23:29 Hoşgeldin, Ziyaretçi: (Giriş YapÜye Ol)
Hızlı Arama:
Yeni Yorum Gönder 
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vladimir Kramnik - Garry Kasparov 1994 - Vezir Gambiti
15.08.2014, 16:34
Yorum: #1
Vladimir Kramnik - Garry Kasparov 1994 - Vezir Gambiti
[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VommuOQabIw[/video]

Görebileceğiniz üzere bu oyun bana göre Garry Kasparov'un en iyi maçıdır. kale gambiti maçından biraz daha fazla puan verdiği görülebiliyor.
Ancak bu oyunda merak ettiğim bir husus Garry teker teker hamle hesaplayarak, pozisyon pozisyon bütün olasılıkları düşündü mü?(çok fazla derinlemesine düşünmesinden bahsediyorum yoksa bir gm zaten olası hamlelere bakar illa ki .)
ya da sadece taşların gelişmişliğine mi baktı?
Bana göre bu oyunda her ikisi de mevcut ancak hala içimde Kramnik'in zorlasa kazanabileceğine dair bir his var.
oyunda vezir verilesiye kadarki kısım aslında oldukça doğal görülen oyun. açılışlar arasında bir üstünlük görecek kadar da dahi değilim pek Smile) bu konuda yorumlar da istisnai tutar zaten.
Bazen merkez kareleri önemsemeyen bir açılışla oyun kazanılabilir vs. ki vezir vererek oyun kazanan Garry de burada bizi bunu gösterdi.

2. dakikadan sonra vezir verildikten sonra siyahın taşlarının ne kadar gelişmiş olduğu görülebiliyor.(e olsun o kadar adam vezir veriyor.)
görüldüğü üzere atlar birbirini koruyor ve mükemmel uyum içerisinde. ki atlar atak için düşünüldüğünde daima rakibe yakın olmalıdır ve yakın da zaten.
siyah fil şahın olduğu tarafa hareket edebilme kabiliyetine sahip. ama beyazın fili için aynı şeyi söyleyemem.
beyaz fil için:
f-3 işe yaramaz.(piyon önünü kapatıyor.)
g-4 siyah fil var oraya da alamaz.
h-5 piyon koruyor.

Beyaz vezirin pozisyonu daha kötü. beyazın veziri olsa da pek hareket kabiliyeti yok. ancak uzun vadede etkisini hissedebilir garry. bu gibi durumlarda taşa taşa gitmek benim için idealdir.
ayrıca ilgili videoda da söylediği gibi e-4 karesi ele geçirilmiş durumda.(yine de siz bir kareyi ele geçireceğim diye vezir vermeyinSmile
oyunun mesela 6:24. dakikasına bakarsanız siyah file ne kadar ihtiyaç duyulduğunu anlarsınız. defansta sadece veziri olduğu için taşa taş da veremeyince kramnik için oldukça kötü bir oyun dönüyor. kramnik'in var olan kaleleri falan da oyundan ilgisiz görünüyor.

Kramnik olsaydım belki de kalelerle atları almayı denerdim. böylece oyunu eşitleyebilirdim sanki ama denemek lazım.
8:27 de giren atlardan biri olmasaydı belki de bu atak gerçekleşemezdi . (çok da detaylı incelemedim. )
Neticede taş her şey değildir felsefesi mükemmel bir şekilde görülebiliyor.
teşekkürler Garry.
kullanıcının tüm mesajlarını bul
Alıntı ile Cevapla
Yeni Yorum Gönder 


[-]
Hızlı Cevap
Konu



Captcha Güvenlik Kodu
Lütfen, sol tarafta görmüş olduğunuz resmin, üzerindeki harf ve rakamlardan oluşan Güvenlik Kodunu, aşağıdaki metin kutusuna giriniz. Bu işlem spam yorumları engellemek için kullanılmaktadır.

Hızlı Menü:


Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi


Sitemizde bulunan materyallerin 'Allah' (C.C), rızası için çoğaltılmasında herhangi bir sakınca yoktur.
Ayrıca sitede bulunan konularda, yorum yapan şahısların, yapmış oldukları yorumlar sadece şahsi bir yorum olduğu bilinmelidir.