[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VommuOQabIw[/video]
Görebileceğiniz üzere bu oyun bana göre Garry Kasparov'un en iyi maçıdır. kale gambiti maçından biraz daha fazla puan verdiği görülebiliyor.
Ancak bu oyunda merak ettiğim bir husus Garry teker teker hamle hesaplayarak, pozisyon pozisyon bütün olasılıkları düşündü mü?(çok fazla derinlemesine düşünmesinden bahsediyorum yoksa bir gm zaten olası hamlelere bakar illa ki .)
ya da sadece taşların gelişmişliğine mi baktı?
Bana göre bu oyunda her ikisi de mevcut ancak hala içimde Kramnik'in zorlasa kazanabileceğine dair bir his var.
oyunda vezir verilesiye kadarki kısım aslında oldukça doğal görülen oyun. açılışlar arasında bir üstünlük görecek kadar da dahi değilim pek

) bu konuda yorumlar da istisnai tutar zaten.
Bazen merkez kareleri önemsemeyen bir açılışla oyun kazanılabilir vs. ki vezir vererek oyun kazanan Garry de burada bizi bunu gösterdi.
2. dakikadan sonra vezir verildikten sonra siyahın taşlarının ne kadar gelişmiş olduğu görülebiliyor.(e olsun o kadar adam vezir veriyor.)
görüldüğü üzere atlar birbirini koruyor ve mükemmel uyum içerisinde. ki atlar atak için düşünüldüğünde daima rakibe yakın olmalıdır ve yakın da zaten.
siyah fil şahın olduğu tarafa hareket edebilme kabiliyetine sahip. ama beyazın fili için aynı şeyi söyleyemem.
beyaz fil için:
f-3 işe yaramaz.(piyon önünü kapatıyor.)
g-4 siyah fil var oraya da alamaz.
h-5 piyon koruyor.
Beyaz vezirin pozisyonu daha kötü. beyazın veziri olsa da pek hareket kabiliyeti yok. ancak uzun vadede etkisini hissedebilir garry. bu gibi durumlarda taşa taşa gitmek benim için idealdir.
ayrıca ilgili videoda da söylediği gibi e-4 karesi ele geçirilmiş durumda.(yine de siz bir kareyi ele geçireceğim diye vezir vermeyin

oyunun mesela 6:24. dakikasına bakarsanız siyah file ne kadar ihtiyaç duyulduğunu anlarsınız. defansta sadece veziri olduğu için taşa taş da veremeyince kramnik için oldukça kötü bir oyun dönüyor. kramnik'in var olan kaleleri falan da oyundan ilgisiz görünüyor.
Kramnik olsaydım belki de kalelerle atları almayı denerdim. böylece oyunu eşitleyebilirdim sanki ama denemek lazım.
8:27 de giren atlardan biri olmasaydı belki de bu atak gerçekleşemezdi . (çok da detaylı incelemedim. )
Neticede taş her şey değildir felsefesi mükemmel bir şekilde görülebiliyor.
teşekkürler Garry.